HR2Day Entra ID koppeling

HR2Day – Entra ID koppeling

Optimaliseer je toegangsbeheer met de standaard HR2Day-Entra ID koppeling van KoppelHet. Dankzij deze koppeling worden nieuwe medewerkers automatisch aangemaakt in Entra ID, synchroniseren personeelswijzigingen vanuit HR2Day direct, en wordt bij uitdiensttreding het Entra ID-account automatisch gedeactiveerd.

Tevreden klanten

Een greep uit onze tevreden klanten.

Budget Thuis logo

De voordelen van de HR2Day - Entra ID koppeling

Met een koppeling tussen HR2Day en Entra ID worden medewerkersgegevens automatisch gesynchroniseerd, wat zowel de efficiëntie als de beveiliging verbetert. Zodra een nieuwe medewerker in HR2Day wordt geregistreerd, wordt deze direct aangemaakt in Entra ID met de juiste toegangsrechten. Wijzigingen in personeelsgegevens worden automatisch uit HR2Day opgehaald en bijgewerkt in Entra ID. Wanneer een medewerker uit dienst gaat, wordt het account in Entra ID direct gedeactiveerd, waardoor toegang tot systemen onmiddellijk wordt beëindigd.

Automatisch gebruikersbeheer en onboarding

Met de HR2Day – Entra ID koppeling worden medewerkers automatisch aangemaakt in Entra ID, zodat ze vanaf hun eerste werkdag direct toegang hebben tot de juiste applicaties. Gebruikersaccounts worden hierbij automatisch gecreëerd en voorzien van de juiste rechten op basis van hun functie en afdeling. Bij wijzigingen, zoals een nieuwe rol of uitdiensttreding, worden deze rechten automatisch bijgewerkt of ingetrokken, wat zorgt voor een veilig en efficiënt toegangsbeheer.

Een naadloze koppeling tussen HR2Day en Entra

KoppelHet is hét platform voor HR-koppelingen, hierdoor hebben we ruime ervaring in het koppelen HR-systemen, waaronder HR2Day. Onze Entra ID koppeling is bij meerdere van onze klanten succesvol in gebruik, wat zorgt voor een stabiele en betrouwbare integratie die perfect aansluit op jouw processen.

Efficiënt autorisatiebeheer en compliance

Met de HR2Day – Entra ID koppeling wordt het beheer van toegangsrechten eenvoudig en efficiënt. Gegevens uit HR2Day worden automatisch gesynchroniseerd met Entra ID, waardoor handmatige administratie en afstemming met IT overbodig worden. Met het KoppelHet-platform heb je uitgebreide mogelijkheden voor rapportage en monitoring, zodat je altijd inzicht hebt in welke gegevens naar Entra ID worden overgezet en volledige controle behoudt.

Welke informatie wordt er gesynchroniseerd?

Entra ID koppelen

Nieuwe medewerker in HR2Day

Wanneer een nieuwe medewerker in HR2Day wordt aangemaakt, zorgt de KoppelHet Entra ID-connector ervoor dat de medewerkersgegevens automatisch worden gesynchroniseerd met Entra ID

Gegevens van medewerkers worden gewijzigd

De Entra ID connector haalt de gewijzigde gegevens op vanuit het bron-systeem (HR-systeem) en zorgt ervoor dat de wijzigingen automatisch worden doorgevoerd in Entra ID.

Medewerker verandert van functie

Een functiewijziging kan van invloed zijn op de applicaties waartoe de medewerker toegang heeft. De functiewijziging wordt automatisch vanuit het bronsysteem opgehaald en naar Entra ID gesynchroniseerd.

Medewerker treedt uit dienst

Wanneer een medewerker uit dienst treedt wil je dat deze automatisch in Entra ID wordt gedeactiveerd zodat rechten uit applicaties worden ontnomen. De KoppelHet Entra ID connector deactiveert bij offboarding de medewerker automatisch in Entra ID.

Functies en afdelingen naar dynamische groepen in Entra ID

Aanvullend kan via deze koppeling functies en afdelingen vanuit HR2Day mappen naar dynamische groepen in Entra ID worden ‘gemapped’. Hierdoor worden medewerkers automatisch toegewezen aan de juiste groepen in Entra ID.

Altijd inzicht in je koppelingen via het KoppelHet platform

In het KoppelHet platform zie je altijd terug welke synchronisaties in de koppelingen hebben plaatsgevonden. Dit is terug te zien op medewerker niveau, hierdoor ben je altijd op de hoogte van de data die wordt gesynchroniseerd en blijf je in control op jouw koppelingen.
Gaat er iets niet goed? Dan zie je in het platform terug met welke reden dit is en kun je de synchronisatie opnieuw draaien. Altijd op de hoogte met KoppelHet.

De prijzen van de HR2Day - Entra ID koppeling

Voor de HR2Day – Entra ID koppeling bieden we twee verschillende implementatie-opties. In beide gevallen nemen we de volledige implementatie en het testen van de koppeling uit handen, zodat je verzekerd bent van een oplossing die volledig aan jouw wensen voldoet en naar 100% tevredenheid wordt opgeleverd.

  1. De standaard koppeling & implementatie
    Met de standaard koppeling worden de gegevens vanuit HR2Day automatisch gesynchroniseerd naar Entra ID. Hiermee voorkom je dubbele invoer en verhoog je de beveiliging van jouw organisatie.
  2. Uitgebreide koppeling & implementatie
    Als je nog een stap verder wilt gaan in het automatiseren van het toegangsbeheer dan kun je kiezen voor de uitgebreide koppeling. Hierbij mappen we de functies en afdelingen vanuit HR2Day naar de ‘Dynamic Groups’ in Microsoft Entra ID. Hiermee worden medewerkers automatisch toegevoegd aan de juiste ‘dynamische groepen’ in Entra ID en krijgen zij toegang tot de juiste applicaties, met de juiste rechten. Omdat dit per organisatie verschillend is ingericht, mappen we de functies en afdelingen specifiek voor jouw organisatie. 

*vanaf €200,- per maand + Eenmalig 2 dagen consultancy

Standaard koppeling & implementatie

Automatische synchronisatie van HR2Day naar Entra ID, we helpen je bij de installatie van deze koppeling.

*vanaf €200 per maand

 – Eenmalig prijs op aanvraag

Uitgebreide koppeling & implementatie

Synchroniseer gegevens van HR2Day naar Entra ID en map gegevens automatisch naar ‘dynamic groups’ in Entra ID.

Benieuwd naar de mogelijkheden van de HR2Day - Entra ID koppeling?

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden, we helpen je graag verder!

Onze laatste kennisartikelen over Entra ID & IAM koppelingen

Installatie aanvragen

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en één van onze integratie specialisten helpt je graag verder.

Vul je gegevens verder aan: