TOPdesk is service management software. Of wel helpdesk of servicedesk software. Het wordt gebruikt voor onder meer IT-processen, facilitaire diensten en HR-processen.
Voor wie is TOPdesk?
TOPdesk richt zich met name op organisaties in het midden- en grootbedrijf en non-profitorganisaties zoals zorg, hoger onderwijs en overheid. Typische organisaties die TOPdesk gebruiken zijn onder meer transavia, het Prinses Maxima Centrum en diverse waterschappen.
Waarvoor kun je TOPdesk gebruiken?
Je kunt TOPdesk gebruiken om overzicht te houden in taken (bijvoorbeeld IT-tickets of verhuistaken), kennisbeheer (het aanleggen van een kennisbank met artikelinformatie voor bijvoorbeeld een webshop), selfservice (bijvoorbeeld het aanvragen van een laptop of een reparatieverzoek van een koffieapparaat) en asset management (om overzicht te houden in je assets, bijvoorbeeld laptops, bedrijfskleding, etc.)
Waarmee kun je TOPdesk koppelen?
Via de TOPdesk API kunnen we TOPdesk koppelen met ieder softwarepakket dat je maar wenst. Denk aan je HR-systeem (AFAS, VismaRaet), onderteken software (ValidSign), documentbeheer software (PandaDoc, OneFlow) of BI-software (PowerBI).




