Entra ID koppeling

Door Entra ID te koppelen aan  je bedrijfsapplicaties voorkom je handmatig werk en automatiseer je de gebruikerstoegang naar verschillende applicaties.

Vanuit KoppelHet hebben we een standaard Entra ID connector met alle HR-systemen beschikbaar om jouw werk een stukje veiliger en makkelijker te maken.  

Tevreden klanten

Een greep uit onze tevreden klanten.

Hoogheemraadschap van Rijnland

De voordelen van Entra ID koppelingen

Het koppelen van Entra ID (voorheen Active Directory) aan je bedrijfsapplicaties en HR-systemen biedt niet alleen verbeterde beveiliging, maar ook vereenvoudigd beheer van gebruikers, rollen, en toegangsrechten. KoppelHet is jouw partner voor Entra ID-koppelingen, met oplossingen die zorgen voor een veilige en naadloze ervaring, de productiviteit verhogen en het risico op datalekken verkleinen.

Automatisch gebruikersbeheer en onboarding

Met een Entra ID-koppeling krijgen medewerkers naadloos toegang tot benodigde applicaties vanaf hun eerste werkdag. Gebruikersaccounts worden automatisch aangemaakt en gekoppeld aan de juiste rechten op basis van hun rol en afdeling. Bij wijzigingen, zoals functiewissels of uitdiensttreding, worden toegangsrechten automatisch aangepast of ingetrokken.

Een naadloze koppeling met jouw HR-systeem

Vanuit onze ervaring in het koppelen van HR-systemen zoals bijvoorbeeld: AFASVisma Youforce en Nmbrs kunnen we elke koppeling bieden tussen jouw HR-systeem en Entra ID. We hebben verschillende koppelingen ‘op de plank liggen’ die zijn bewezen bij onze klanten en kunnen deze gemakkelijk implementeren binnen jouw organisatie.

Efficiënt autorisatiebeheer en compliance

Met Entra ID wordt het beheer van toegangsrechten eenvoudig. Je kunt snel controleren wie toegang heeft tot welke applicaties, wat helpt bij het naleven van veiligheidsstandaarden en wetgeving. Door uitgebreide rapportage- en monitoring mogelijkheden ben je altijd in control en kun je de toegang bijwerken op basis van veranderende bedrijfsbehoeften.

KoppelHet, jouw partner voor Entra ID koppelingen

Dankzij onze ervaring in het koppelen van Entra-ID en andere IAM-systemen kennen we de processen en kunnen we een oplossing bieden die perfect aansluit bij jouw bedrijfsprocessen. Door te werken voor organisaties zoals War Child, Decathlon en overheidsinstellingen, begrijpen we de complexiteit van het software landschap en de verschillende applicaties die je moet managen. Door Entra ID slim te koppelen met bijvoorbeeld het HR-systeem, zorg je voor een geautomatiseerde en naadloze workflow.

Inzicht in de Entra ID koppeling via KoppelHet platform

In het KoppelHet platform zie je altijd terug welke synchronisaties in jouw koppelingen met Entra ID hebben plaatsgevonden. Dit is terug te zien op medewerker niveau, hierdoor ben je altijd op de hoogte van de data die wordt gesynchroniseerd en blijf je in control op jouw Entra ID koppelingen. Gaat er iets niet goed? Dan zie je in het platform terug met welke reden dit is en kun je de synchronisatie opnieuw draaien.
Altijd op de hoogte met KoppelHet.

Hoe KoppelHet integreert met Entra ID om jouw processen te automatiseren

Door Microsoft Entra ID te koppelen aan je doelsysteem kun je allerlei processen automatisch laten verlopen. Hieronder enkele voorbeelden van hoe de Entra ID connector van KoppelHet je kan helpen.

Wijziging in bronsysteem Entra ID koppelen

Nieuwe medewerker in HR-systeem

Wanneer er een nieuwe medewerker wordt aangemaakt in het HR-systeem zorgt de KoppelHet Entra ID connector ervoor dat de medewerker informatie automatisch naar Entra ID wordt gesynchroniseerd. 

Gegevens van medewerkers worden gewijzigd

De KoppelHet Entra ID connector haalt de gewijzigde gegevens op vanuit het bron-systeem (HR-systeem) en zorgt ervoor dat de wijzigingen automatisch worden doorgevoerd in Entra ID.

Medewerker verandert van functie

Een functiewijziging kan van invloed zijn op de applicaties waartoe de medewerker toegang heeft. De functiewijziging wordt automatisch vanuit het bronsysteem opgehaald en naar Entra ID gesynchroniseerd.

Medewerker treedt uit dienst

Wanneer een medewerker uit dienst treedt wil je dat deze automatisch in Entra ID wordt gedeactiveerd zodat rechten uit applicaties worden ontnomen. De KoppelHet Entra ID connector deactiveert bij offboarding de medewerker automatisch in Entra ID.

Automatisch het zakelijk e-mail adres vullen

Tijdens de onboarding van een nieuwe medewerker is niet altijd direct het zakelijke mailadres beschikbaar, omdat hier nog een account voor moet worden aangemaakt. De KoppelHet Entra ID connector haalt het zakelijke mailadres op zodra deze beschikbaar is en synchroniseert dit naar het HR-systeem en naar Entra ID.

Welke systemen koppelen we met Entra ID?

Entra ID is te koppelen aan allerlei systemen, waar in de basis vaak wordt gekoppeld met HR-systemen. Wij hebben ervaring met onder meer het koppelen van Entra ID met de onderstaande systemen. Klik op het systeem om meer informatie over de koppeling te bekijken.

Meer weten over de mogelijkheden van Entra ID koppelingen?

Neem contact op en plan je afspraak in.

0342 793 255